TVP 2022/2
Petr Janeček - Editorial
Hana Kunešová - A look back at the Trends in Business 2022 conference
BUSINESS ECONOMICS AND MANAGEMENT
The Role of Social Capital in the Internationalization of Startups
Laura Denise Fischer
Trendy v podnikání, 12(2), 4 - 13
https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.4_13
business competitions and their importance
Podnikatelské soutěže a jejich význam
Veronika Zemanová
Trendy v podnikání, 12(2), 14 - 24
https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.14_24
Employer Brand Building Strategy in the Labour Market: Methodical Procedure for Companies from B2B and B2C Markets
Renata Skýpalová, Monika Vencourová, Vendula Hynková
Trendy v podnikání, 12(2), 25 - 34
https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.25_34
ECONOMICS
data envelopment analysis models with fixed-sum outputs
Modely analýzy obalu dat s fixním součtem výstupů
Josef Jablonský
Trendy v podnikání, 12(2), 35 - 42
https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.35_42
FINANCE AND ACCOUNTING
The impact of Covid-19 and the conflict in Ukraine on the return and risk of DJIA stocks
Vplyv COVID-19 a konfliktu na Ukrajine na výnos a riziko akcií indexu DJIA
Juraj Pekár, Ivan Brezina, Marian Reiff
Trendy v podnikání, 12(2), 43 - 50
https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.43_50
Biogas Stations in the Czech Republic – Subsidies, Costs, and Revenues
Jaroslav Svoboda, Jana Lososová
Trendy v podnikání, 12(2), 51 - 60
https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.51_60
MARKETING AND TRADE
Customer Typology on the Travel Market
Lucie Waliszewská, Adam Skácel, Vojtěch Spáčil, Petra Halfarová
Trendy v podnikání, 12(2), 61 - 72
https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.61_72
PERCEPTION OF THE MUNICIPALITY IN THE CONTEXT OF A HISTORICAL HERITAGE USING THE EXAMPLE OF THE CHEB TRUSESS
Vnímání města v kontextu historické památky na příkladu chebských krovů
Jan Tlučhoř, Pavel Přibáň, Mikuláš Gangur, Jarmila Ircingová, Dagmar Jakubíková, Petr Janeček, Hana Maříková, Petr Štumpf
Trendy v podnikání, 12(2), 73 - 87
https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.73_87
E-commerce as a modern paradigm of formation and use of marketing tools
Liuba Turchyn, Hana Kunešová
Trendy v podnikání, 12(2), 88 - 100
https://doi.org/10.24132/jbt.2022.12.2.88_100
Conspicuous Consumption in Sport – Do Athletes Behave Conspicuously?
Jana Pavelková Andrea Králiková Patrik Kubát, Tereza Hromadníková
Trendy v podnikání, 12(2), 101 - 109
https://doi.org/10.24132/jbt.2020.8.4.101_109